2024. március (1/1 verseny 1*150 kör)
A verseny egyszer lefutott 150 körből áll. Több darabban jászottuk, ki mikor ér rá, hiszen egy futam hosszúsága, ha nincs nagyon elhúzva a futam, akkor 40-45 perc. Mivel 7 állandó vesenyző van a szezonra jelentkezve, ezért ez 7 futamot jelent mindnkire nézve, ami időben nem biztos, hogy végigjátszható egy hétvége alatt, ezért tördelve vannak a futamok.
Összességében egy nagyon jó versenyt láthattunk érdekes futamokkal, autóvesztésel és bizony átalakult a dobogó is. Az élmezőnyben az összpontszámokban változás nem történt. Itt tekinthető meg a szezon teljes pontállása.
2024. Március 23. LongRace 150 futam | |||
1. helyezett | Ateg | 6,750 | |
2. helyezett | Höri | 6,879 | |
3. helyezett | Kopi | 6,927 |
2024.03.10 Bule vs Höri futam került megrendezésre.
Ezen a futamon kapta vissza mindkét versenyző az előző futamokon „elvesztett” autóját, így újúlt erővel, csaphattak össze a 150 körös vesenyen.
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | |
Bule | 9,726 | 7,855 | |
Höri | 9,599 | 7,311 |
2024. másius 23-án 5 vesrenyző állt jarthoz.
Többen erre a versenyre kapták vissza a szervizből a januárban összetört (asztall leesett) autóikat, ezért már a rendes pontszámítás alapján mentek a futamok.
A pálya szerkezeten is történtek javítások, két törött pályaelem kicserélésre került, plusz a magaslati szakaszra be lett építve egy keresztváltó, melyet a versenyzők pozitívan fogadtak és egy újabb taktika lehetőséget hozott a futamokba.
1 FUTAM Ateg vs Kopi 11:35 – 12:14
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Ateg | 9,823 | 13, 25, 39, 52, 66, 79, 93, 106 114, 119, 132, 134, 136, 139 | 85 BOX ráváltás 143/1 | ||
Kopi | 9,822 | 12, 24, 38, 50, 63, 76, 89, 102, 113, 125, 129, 135, 146 | 144/1 |
A futam megkezdésének 2. körében már 3 büntetőpontot begyűjtöt Ateg, ezért a versenyzők pályatakarítást kértek, és újra indult a futam.
Mindkét versenyző 1-1 alkalommal borult, ez fejenként 1 büntetőpontot ért. Ategnek volt egy nagyon csúnya ráváltása, amiért egyből boxutcás büntetést kapott a 85. körben.
2. FUTAM Höri vs Kopi
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Höri | 9,599 | 6,879 | 12, 29, 32, 43, 55, 65, 68, 72, 86,91, 93, 98, 106, 117, 124, 135, 140, 145, 149 | 16/BOX, 75/BOX 140/BOX | |
Kopi | 9,822 | 7,039 | 13, 25, 35, 46, 59, 72, 84, 95, 108, 120, 133, | 51/1 64/2 |
Szoros adok-kapok futamon sok figyelmetlen szabálytalanság miatt gyűlt össze Hörinek az azonnali boxutcás büntetések. Sokkal jobban kell figyelnie a boxutcából való kihajtásnál, hogy elnegedje a gyors szakaszon érkező nagysebességű másik versenyzőt. A futamot Kopi nyerte pályahosszban mérten 6 méterrel.
3. FUTAM Ateg vs Bule
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Ateg | 9,823 | 6,831 | 13, 26, 39, 45, 56, 73, 88, 101, 112, 127, 137, | 10/1, 15/BOX, 69/2 106/BOX lökés, 141/BOX | |
Bule | 9,726 | 7,855 | 12, 26, 37, 39, 49, 58,71, 86, 101, 116, 131, 135, 145 | 22/1, 43/2, 49/3 BOX 60/4, 66/5, 75/6 BOX 87/7, 118/8 122/9 BOX, 145/10 BOX 147/11, 148/12 |
Ezen a futamon a két versenyző taktikával illetve boxutcás kiállásokkal próbált előnyöket szerezni, intenzíven hazsnálták ki a pálya adottságait, váltási, előzési lehetőségeket. Egy nagyon jó futamot láthattunk, sok értelmetlen büntetéssel, de a szabálytalanságokat valahogy szankiconálni kell.
4. FUTAM Ateg vs Atis
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Ateg | 9,823 | 7,055 | 13, 26, 39, 53, 68, 69, 82, 95, 108, 120, 134, 146, 147 | 106/BOX | |
Atis | 10,004 | 8,046 | 14, 25, 40, 53, 66, 81, 94, 103, 117, 130, 143, 145 | 39/1, 47/2, 54/3 BOX 59/4, 97/5, 144/ 6 BOX |
Ezt a futamot egy nagyon érdekes kerülgető, helyátvevős versenyként lehetne jellemezni. Hol egyikül, hol másikuk, volt elöl. Atis a sok borulás miatt begyűjtött egy-két boxutcás kiállást, de a végén a 6 körös hátrányát 2 körre lefaragta, ami nagyon szép teljesítmény, ha azt nézzük, hogy teljesen elmálott a gumija a Ford Caprinak, melyet a futam után le is cserét a versenyző.
5. FUTAM Bule vs Kopi
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Bule | 9,726 | 7,663 | 13, 28, 39, 53, 63, 79, 93, 105, 117, 130, 142 | 3/1, 9/2, 12/3, 14 BOX 24/4, 52/5, 56/6 BOX | |
Kopi | 9,822 | 6,927 | 12, 23, 36, 50, 63, 77, 91, 105,119, 134, 146 | 76/ BOX, 149/ BOX |
Ez egy nagyon gigászi futam volt, hiszen sok borulással és szabálytalanságot gyűjtöttek be a versenyzők, bár ez betudható az időjavítási kényszernek a plusz egy pontért, de Kopi nagyon sokat rávert körbe Buléra. A veseny 150/142 es eredménnyel végződött, ami 8 kör hátrányt jelentett Bulénak.
6. FUTAM Atis vs Bule
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Atis | 10,004 | 8,046 | 13, 23, 38, | – | |
Bule | 9,726 | 7,663 | 12, 22, 33, 47 | 8/1, 9/2, 27/3 BOX, |
Ez a verseny hozott csak igazán érdekes fordulatot. Atis immáron vadunat új gumikkal és felkészített autóval indult a futamra, Bule ezen a futamon sem nyomta az autónak, bár egy pontot szeretett volna begyűjteni, amelyből 4 pont lett. A futam 52. körében a „Csenge-kanyarban” egy rossz sebességmegválasztás miatt nem tudta visszafogni az autója sebességét, és egyenesen a szalagkorláton átrepülve kiesett a pályáról. Ez az elsődleges autójának elvesztését eredményezte. További futamokat csak a másodlagos autójával futhat fél pontozásért, vagy visszavásárolja versenypontokért a kocsiját.
7. FUTAM Atis vs Höri
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Atis | 9,982 | 7,006 | 13, 28, 41, 53, 66, 77, 87, 96, 107, 119, 134 | 1/1, 23/2, 77/BOX | |
Höri | 9,599 | 6,975 | 13, 21, 28, 41, 54, 66, 74, 76, 87, 99, 111, 112, 122, 132 | 10/1, |
Egy gyors érdekes futalot láthattunk, Atis végig irányította a futamot, höri csak a nehéz BMW M6 kanyar technikájában bízhatott, hiszen a Porsche egyenes szakaszokban beérte. 14 és a 23 kör között folyamatosan változott, hogy ki vezet, míg egy-két rossz boxuctás kiállás miatt a 78. körben Höri végleg átvette a vezetést, bár nagyon szoros futam volt. Höri elmondása alapján fel kell kötni a bukósisakot minden versenyzőnek, hiszen Atis a másodlagos autójával komoly fejtörért tud okozni a mezőnynek a továbbiakban, nem sok kellett, hogy a 7,006 ezredes idővelbemenjen 6 másodperc alá, ami a következő futamokon akár dobogós helyezés is lehet.
8. FUTAM Atis vs Kopi
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Atis | 9,982 | 7,359 | 14, 28, 39, 51, 63, 76, 87, 100, 112, 127, 138 | 56/1, 135/2, 136/3 BOX | |
Kopi | 9,822 | 7,199 | 14, 28, 39, 53, 65 79, 91, 104, 117, 131, 143 | 2/1, 50/2, 139/3 BOX |
Nagyon szép futam volt, a verseny utolsó előtti futama. 32 körig, adok-kapok volt az egész verseny, hol egyik, hol másik versenyző kerekedett felől. AMikor a 56 kör környékére értek a versenyzők, akkor jött elő a napi fáradtság és elkezdtek hibázni, borulások, rossz boxutcás kiállások, stb. A futamot Kopi nyerte, 6 kört ráverve a Martini Rancing által szponzorált Porsche 911-re.
9. FUTAM Ateg vs Höri
Autó | Időmérő | Futam legjobb idő | PIT kiállások | Büntetések | |
Ateg | 9,823 | 6,750 | 10, 18, 27, 29,42, 43, 53, 66, 72, 85, 95, 104, 114, 126, 140, 143 | – | |
Höri | 9,599 | 7,039 | 11, 18, 25, 35, 38, 50, 57, 64, 69, 77, 87, 102, 114, 124, 138, 139, | 8/1, 9/2, 28/3 29/ BOX, 63/4, 81/5, 85/6, 56/ BOX, 122/7, 125/BOX, 127/BOX, 134/8, 140/9, 141/BOX, 148/10 |
Márciusi 15 körös verseny utolsó talán legizgalmasabb futama következett. ELőzések, feltartások, taktikázások, boxutcás tankolási taktikák bevetése, és a sebesség sem volt utolsó. Ateg Aston Marinja az egyenesekben nagyon gyorsnak bizonyult, de Höri BMW M6-osa az autó súlya miatt jobban be tud feküdni a kanyarokba, és amit elvesztett az egyenesekben, azt a távot és időt a kanyarokban hozta a BMW.