VERSENY TÖRTÉNET LONG RACE 150

2024. március (1/1 verseny 1*150 kör)

A verseny egyszer lefutott 150 körből áll. Több darabban jászottuk, ki mikor ér rá, hiszen egy futam hosszúsága, ha nincs nagyon elhúzva a futam, akkor 40-45 perc. Mivel 7 állandó vesenyző van a szezonra jelentkezve, ezért ez 7 futamot jelent mindnkire nézve, ami időben nem biztos, hogy végigjátszható egy hétvége alatt, ezért tördelve vannak a futamok.

Összességében egy nagyon jó versenyt láthattunk érdekes futamokkal, autóvesztésel és bizony átalakult a dobogó is. Az élmezőnyben az összpontszámokban változás nem történt. Itt tekinthető meg a szezon teljes pontállása.

2024. Március 23. LongRace 150 futam
1. helyezettAteg6,750
2. helyezettHöri6,879
3. helyezettKopi6,927

2024.03.10 Bule vs Höri futam került megrendezésre.
Ezen a futamon kapta vissza mindkét versenyző az előző futamokon „elvesztett” autóját, így újúlt erővel, csaphattak össze a 150 körös vesenyen.

AutóIdőmérőFutam legjobb idő
Bule9,7267,855
Höri9,5997,311

2024. másius 23-án 5 vesrenyző állt jarthoz.

Többen erre a versenyre kapták vissza a szervizből a januárban összetört (asztall leesett) autóikat, ezért már a rendes pontszámítás alapján mentek a futamok.

A pálya szerkezeten is történtek javítások, két törött pályaelem kicserélésre került, plusz a magaslati szakaszra be lett építve egy keresztváltó, melyet a versenyzők pozitívan fogadtak és egy újabb taktika lehetőséget hozott a futamokba.

1 FUTAM Ateg vs Kopi 11:35 – 12:14

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Ateg9,82313, 25, 39, 52,
66, 79, 93, 106
114, 119, 132,
134, 136, 139
85 BOX ráváltás
143/1
Kopi9,82212, 24, 38, 50, 63,
76, 89, 102, 113,
125, 129, 135, 146
144/1

A futam megkezdésének 2. körében már 3 büntetőpontot begyűjtöt Ateg, ezért a versenyzők pályatakarítást kértek, és újra indult a futam.

Mindkét versenyző 1-1 alkalommal borult, ez fejenként 1 büntetőpontot ért. Ategnek volt egy nagyon csúnya ráváltása, amiért egyből boxutcás büntetést kapott a 85. körben.

2. FUTAM Höri vs Kopi

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Höri9,5996,87912, 29, 32, 43, 55,
65, 68, 72, 86,91,
93, 98, 106, 117, 124,
135, 140, 145, 149
16/BOX,
75/BOX
140/BOX
Kopi9,8227,03913, 25, 35, 46, 59, 72,
84, 95, 108, 120, 133,
51/1
64/2

Szoros adok-kapok futamon sok figyelmetlen szabálytalanság miatt gyűlt össze Hörinek az azonnali boxutcás büntetések. Sokkal jobban kell figyelnie a boxutcából való kihajtásnál, hogy elnegedje a gyors szakaszon érkező nagysebességű másik versenyzőt. A futamot Kopi nyerte pályahosszban mérten 6 méterrel.

3. FUTAM Ateg vs Bule

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Ateg9,8236,83113, 26, 39, 45,
56, 73, 88, 101,
112, 127, 137,
10/1, 15/BOX, 69/2
106/BOX lökés, 141/BOX
Bule9,7267,85512, 26, 37, 39,
49, 58,71, 86,
101, 116, 131,
135, 145
22/1, 43/2, 49/3 BOX
60/4, 66/5, 75/6 BOX
87/7, 118/8
122/9 BOX, 145/10 BOX
147/11, 148/12

Ezen a futamon a két versenyző taktikával illetve boxutcás kiállásokkal próbált előnyöket szerezni, intenzíven hazsnálták ki a pálya adottságait, váltási, előzési lehetőségeket. Egy nagyon jó futamot láthattunk, sok értelmetlen büntetéssel, de a szabálytalanságokat valahogy szankiconálni kell.

4. FUTAM Ateg vs Atis

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Ateg9,8237,05513, 26, 39, 53, 68,
69, 82, 95, 108,
120, 134, 146, 147
106/BOX
Atis10,0048,04614, 25, 40, 53, 66,
81, 94, 103, 117,
130, 143, 145
39/1, 47/2, 54/3 BOX
59/4, 97/5,
144/ 6 BOX

Ezt a futamot egy nagyon érdekes kerülgető, helyátvevős versenyként lehetne jellemezni. Hol egyikül, hol másikuk, volt elöl. Atis a sok borulás miatt begyűjtött egy-két boxutcás kiállást, de a végén a 6 körös hátrányát 2 körre lefaragta, ami nagyon szép teljesítmény, ha azt nézzük, hogy teljesen elmálott a gumija a Ford Caprinak, melyet a futam után le is cserét a versenyző.

5. FUTAM Bule vs Kopi

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Bule9,7267,66313, 28, 39, 53, 63,
79, 93, 105, 117,
130, 142
3/1, 9/2, 12/3, 14 BOX
24/4, 52/5, 56/6 BOX
Kopi9,8226,92712, 23, 36, 50, 63,
77, 91, 105,119,
134, 146
76/ BOX,
149/ BOX

Ez egy nagyon gigászi futam volt, hiszen sok borulással és szabálytalanságot gyűjtöttek be a versenyzők, bár ez betudható az időjavítási kényszernek a plusz egy pontért, de Kopi nagyon sokat rávert körbe Buléra. A veseny 150/142 es eredménnyel végződött, ami 8 kör hátrányt jelentett Bulénak.

6. FUTAM Atis vs Bule

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Atis10,0048,04613, 23, 38,
Bule9,7267,66312, 22, 33, 478/1, 9/2, 27/3 BOX,

Ez a verseny hozott csak igazán érdekes fordulatot. Atis immáron vadunat új gumikkal és felkészített autóval indult a futamra, Bule ezen a futamon sem nyomta az autónak, bár egy pontot szeretett volna begyűjteni, amelyből 4 pont lett. A futam 52. körében a „Csenge-kanyarban” egy rossz sebességmegválasztás miatt nem tudta visszafogni az autója sebességét, és egyenesen a szalagkorláton átrepülve kiesett a pályáról. Ez az elsődleges autójának elvesztését eredményezte. További futamokat csak a másodlagos autójával futhat fél pontozásért, vagy visszavásárolja versenypontokért a kocsiját.

7. FUTAM Atis vs Höri

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Atis9,9827,00613, 28, 41, 53, 66,
77, 87, 96, 107,
119, 134
1/1, 23/2, 77/BOX
Höri9,5996,97513, 21, 28, 41, 54,
66, 74, 76, 87, 99,
111, 112, 122, 132
10/1,

Egy gyors érdekes futalot láthattunk, Atis végig irányította a futamot, höri csak a nehéz BMW M6 kanyar technikájában bízhatott, hiszen a Porsche egyenes szakaszokban beérte. 14 és a 23 kör között folyamatosan változott, hogy ki vezet, míg egy-két rossz boxuctás kiállás miatt a 78. körben Höri végleg átvette a vezetést, bár nagyon szoros futam volt. Höri elmondása alapján fel kell kötni a bukósisakot minden versenyzőnek, hiszen Atis a másodlagos autójával komoly fejtörért tud okozni a mezőnynek a továbbiakban, nem sok kellett, hogy a 7,006 ezredes idővelbemenjen 6 másodperc alá, ami a következő futamokon akár dobogós helyezés is lehet.

8. FUTAM Atis vs Kopi

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Atis9,9827,35914, 28, 39, 51, 63,
76, 87, 100, 112,
127, 138
56/1, 135/2,
136/3 BOX
Kopi9,8227,19914, 28, 39, 53, 65
79, 91, 104, 117,
131, 143
2/1, 50/2,
139/3 BOX

Nagyon szép futam volt, a verseny utolsó előtti futama. 32 körig, adok-kapok volt az egész verseny, hol egyik, hol másik versenyző kerekedett felől. AMikor a 56 kör környékére értek a versenyzők, akkor jött elő a napi fáradtság és elkezdtek hibázni, borulások, rossz boxutcás kiállások, stb. A futamot Kopi nyerte, 6 kört ráverve a Martini Rancing által szponzorált Porsche 911-re.

9. FUTAM Ateg vs Höri

AutóIdőmérőFutam legjobb időPIT kiállásokBüntetések
Ateg9,8236,75010, 18, 27, 29,42,
43, 53, 66, 72, 85,
95, 104, 114, 126,
140, 143
Höri9,5997,03911, 18, 25, 35, 38,
50, 57, 64, 69, 77,
87, 102, 114, 124,
138, 139,
8/1, 9/2, 28/3 29/ BOX,
63/4, 81/5, 85/6,
56/ BOX, 122/7,
125/BOX, 127/BOX,
134/8, 140/9,
141/BOX, 148/10

Márciusi 15 körös verseny utolsó talán legizgalmasabb futama következett. ELőzések, feltartások, taktikázások, boxutcás tankolási taktikák bevetése, és a sebesség sem volt utolsó. Ateg Aston Marinja az egyenesekben nagyon gyorsnak bizonyult, de Höri BMW M6-osa az autó súlya miatt jobban be tud feküdni a kanyarokba, és amit elvesztett az egyenesekben, azt a távot és időt a kanyarokban hozta a BMW.