VERSENY TÖRTÉNET LE-MANS 300

2024. április 27-28. (1/1 verseny 1*300 kör)

A verseny egyszer lefutott 300 körből áll. Egybe játszva szünet, megállás nélkül egy futam hosszúsága, ha nincs nagyon elhúzva, akkor 60-70 perc. Mivel 7 állandó vesenyző van a szezonra jelentkezve, ezért ez 7 futamot jelent mindenkire nézve, ami időben nem biztos, hogy végigjátszható egy hétvége alatt, ezért tördelve vannak a futamok.
Időmérő futamot 10,02-es idő alatt kell futni.

Itt tekinthető meg a szezon teljes pontállása.

2024. április 27. – május 1. Le-Mans 300 futam
1. helyezettAteg6,687
2. helyezettHöri6,831
3. helyezettKoppány6,911

2024.04.25. Bule vs Höri futam került megrendezésre.
Ezen a futamon először a pilóták kiválasztották a számukra mefelelő irányítókart, hiszen ezt csak a futamok között lehet cserélni, közben nem!

300 kört a két versenyző 1:26:03 óra alatt teljesítette, de úgy, hogy több megállás is volt, hiszen bírói segítség nélkül történt a verseny.

A vesrenyzők 23 alkalommal mentek ki tankolni.

Bule 8 büntetőpontot kapot borulásért, míg ellenfele Höri 10-et.

A futamot Höri nyerte így jár neki a verseny végén az 1 pont, de mivel megvolt a 10 borulása, melyet a futam elején az 53. körben egy tankolás végeztével egy nagyon csúnya boxutca elhagyásos karambólból szedett össze, mely azonnali 3 büntetőpontot és egy boxutcás büntetést ért, (szabályzat alapján ez a legnagyobb büntetési tétel) ezzel szinte magalapova, hogy a 300 kőr alatt összegyűjtse azt a büntetőpont mennyiésget, ahol már nem jár sem az időjavításért a pont sem az elsőként befejezett futamért.
143. körben a 9. büntetőpontnál elesett az időjavításért járó ponttól és a 222. körben a 10. borulással feleződtek nyertes pontjai.

Höri 300 kőrt eslőként teljesítette 2 pontot kapott. (büntetési tételek levonása miatt – 3 pont)
Bule 297 kőrt teljesített 2 pontot kapott, plusz 1 pontot időjavításért.

AutóIdőmérőFutam legjobb idő
Bule9,7267,741
Höri9,7897,405

2024.04.27. 1. FUTAM Ateg vs Kopi (kör: 301/290, futamidő: 01:03:57)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Ateg7,5836,974 18 PIT1
Kopi9,6624,400
szoftver hiba
20 PIT9
1 BOX

Ateg vs Kopi futam 301 kör leintése után ért véget, Kopi 290 kört teljesített.
Gyors, megfontolt futam volt, hiszen a tankolásokon és a versenyzők egymás után húzásán kívűl néhány büntetésre került csak sor, de ezek túlnyomó részt inkább kicsúszásokon alapultak.
Ategnek a 263. körig sikerült megőriznie borulásmentességét, de ott megtörtét, amire talán a futam vége felé senki sem számított.


2024.04.27. 2. FUTAM Csenge vs Höri (kör: 16/16, futamidő: 00:9:00)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Csenge 9,4079,4071 PIT4
Höri 9,789„9,789”
versenyfeladás
1 PIT1 BOX

A legrövidebb futam volt, talán a szezonban is, 16 körig tartott, holott erre senki sem számított, főleg nem a BMW M6-al versenyző Höri. Autó felkészítés után az összeszerelés nem sikerült túl jól és egy vezeték összeért, ami miatt az autó először csak lassult a 15. körben majd füstölni kezdett, és ezért Höri a 16. körben a versenyt technikai hibára való hivatkozással kénytelen volt feladni, ez Csenge számára tiszta 5 pontos győzelmet ért.


2024.04.27. 3. FUTAM Bule vs Ateg (Kör: NA, Futamidő: 01:30:05)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Bule 9,7267,565 22 PIT12
Ateg7,5836,687 20 PIT1
7 BOX

Talán a legpörgősebb, legizgalmasabb, legjbb hangulatú futam volt a mai napon, sok nem várt fordulattal. Ez a futam késztette arra a pálya üzemeltetőt, hogy átalakítsa a következő versenyre a szabályzat büntetőpontozási tételeit, hiszen a ráváltás és a borítás pontozása nincs arányban a többi büntető ponttal. Erről a versenyzők hamarosan tájékoztatást is kapnak.


2024.04.27. 4. FUTAM Atis vs Kopi (Kör: NA, Futamidő: 0:56:58)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Atis9,6777,23121 PIT8
Kopi9,6626,927 22 PIT8

Egy gyors és tiszta versenyt láthattunk. Óhatatlan, hogy egy-két hiba becsúszik, de minkét versenyző figyelt arra, hogy a 9 büntető pontot ne érje el, hiszen nagyon szoros kezd lenni a tabella állása szerint a pontozás, így időjavításért illetve a helyezésért járó pontokat mindkét versenyző begyűjtötte.


2024.04.27. 5. FUTAM Höri vs. Ateg (Kör: 300/294, Futamidő: 01:10:52)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Höri9,7896,831 26 PIT5
2 BOX
Ateg7,5836,687 21 PIT6
4 BOX

Ez is izgalmas verseny volt, bár Höri nem is gondolta, hogy első helyen fogja végezni a futamot, bár ehhez Ategnak is kellett segítő jobbot nyújtani, de a BMW M6 a Csenge elleni malőr után korrekt módon javítva lett. A versenyzők húzták egymást több helyen is. Ateg az egyenesekben húzott el gyorsabb autójával, míg Höri a külső íven a kanyarokban hozta be a lemaradást. Nagyon jó taktikai tankolásokkal és Ateg eléváltásokkal, szinte feltartva szerezte meg a neki járó 4+1 pontot. (Köszi Ateg)


2024.04.27. 6. FUTAM Atis vs Bule (Kör: 300/299, Futamidő: 01:05:50)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Atis9,6777,23121 PIT7
3 BOX
Bule9,7267,75922 PIT13

Atis, Bule összecsapás jónak ígérkezett, hiszen Atis másodlagos autóval állt rajthoz, ami azt jelenti, hogy minden pontból csak a felében részesül, tehát neki nagyon figyelni kellett arra, hogy ne szedjen össze se 9, se 10 hibapontot. A számításba mégis kis hiba csúszott, de mindkét versenyző megkapta a helyezésért járó, igaz felezett pontszámokat.


2024.04.27. 7. FUTAM Bule vs Kopi (Kör: 300/284, Futamidő: 01:05:54)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Bule 9,7267,422 22 PIT19
1 BOX
Kopi 9,6626,911 21 PIT5
2 BOX

Izgalmas futamot láthattunk, ennek támogatója Bule volt, aki a versenyszezon talán legtöbb büntetőpontját produkálta egy futamon belül. Ez a futam volt a napi utolsó előtti megmérettetés, mellyel teljesítette is az LM300-as kiírást, és átvette a büntető tabellán a vezetést Höritől az egy futamon összegyűjtött 59 büntető ponttal.


2024.04.27. 8. FUTAM Csenge vs. Bule (Kör: NA/, Futamidő: NA)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Csenge 9,4078,287 22 PIT26
6 BOX
Bule 9,7267,422 23 PIT7

A nap utolsó előtti versenyére került sor, melyen Csenge szuperül megcsinált autója bizonyíthatott. Ez meg is látszott, hiszen az időjavítása megvolt. Bule a más jól megszokott tempójában természetesen a várhatót hozta és behúzta a győzelmet a megfelelő pontokért.


2024.04.27. 9. FUTAM Ateg vs. Csenge (Kör: 300/285, Futamidő: 01:12:06)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Ateg7,5836,92621 PIT5
Csenge 9,4077,422 24 PIT17
2 BOX

A nap utolsó versenyén már a versenyzők fáradsága is felfedezhető volt. Kevesebb hibával, de autóvesztés és különösebb baleset nélkül befejeződött a verseny erre a napra tervezett része. Az emaradt futamokat május 1-én futják a versenyzők, és nap végén várható teljes eredmény hirdetés.


2024.05.01 10. FUTAM Ateg vs Atis (Kör: 301/254, Futamidő: 00:50:04)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Atis9,6778,111 23 PIT8
Ateg7,5836,78321 PIT1

A futamok közül a leggyorsabbat láthattuk. 50 perces futamidővel teljesen élvezhető, gyors menetű versenyt volt. Időjavítást egyik versenyző sem produkált. Atis az elmaradt előző 2×70 körös futamait pótolta, de ott is szép időket futott, azokon a futamokon még az elsődleges autójával.


2024.05.01 11. FUTAM Atis vs Höri (Kör: 301/276, Futamidő: 01:03:04)

AutóIdőmérőLegjobb köridőPIT kiállásokBüntetések
Atis9,6777,85523 PIT9
Höri9,7897,07123 PIT6

Gyors verseny volt ez is, de nagyon kellette figyelni minkét versenyzőnek, hiszen Atis már túl volt 4×70 körös pótló futamokon, illetve egy 300 az Le Mans-i futamon Ateggel. Másodlagos autójával csak az egy pont megszerzéséért ment a verseny, de ez meg is lett. Hörinek vigyáznia kellett az autóra, hiszen a BMW ezen a napon két motort füstöltetett el, szerencsére a 300-as futamot bírta.


2024.05.XX 12. FUTAM Csenge vs Kopi (Kör: XX/XX, Futamidő: XX:XX:XX)

2024.05.XX 13. FUTAM Csenge vs Atis (Kör: XX/XX, Futamidő: XX:XX:XX)

2024.05.XX 14. FUTAM Kopi vs Höri (Kör: XX/XX, Futamidő: XX:XX:XX)

VERSENYPÓTLÁSOK NEM TÖRTÉNTEK
Atis+ 3 PONT
Höri+ 3 PONT